Volkswagen Tayron

Volkswagen heeft de plug-in hybride aandrijving voor zijn MQB-modellen in 2024 ingrijpend herzien. Deze nieuwe generatie wordt ook toegepast in de Tayron. Vergeleken met eerdere systemen bieden de nieuwe plug-in hybride aandrijvingen aanzienlijk grotere elektrische reikwijdtes en een merkbaar verbeterde efficiëntie, zelfs in de motorische modus.

De Tayron eHybrid zal verkrijgbaar zijn in twee vermogensvarianten: 150 kW (204 pk) en 200 kW (272 pk) (beide systeemvermogen). De 200 kW plug-in hybride aandrijving is de krachtigste motoroptie in de Tayron. Dankzij de efficiënte aandrijftechnologie en de grootte van de batterij zullen beide plug-in hybride modellen een grote elektrische actieradius bieden. Volkswagen verwacht dat de Tayron eHybrid met 150 kW en 200 kW volledig elektrisch afstanden van meer dan 100 km kan afleggen (prognose).

Deze grote elektrische actieradius maakt de Tayron eHybrid in het dagelijks leven praktisch een elektrische auto. Tegelijkertijd bieden de plug-in hybride aandrijvingen een totale reikwijdte van ongeveer 850 km tussen tankbeurten (prognose). Technisch gezien bestaan de aandrijvingen van de nieuwe Tayron uit een batterij van 19,7 kWh (netto), een efficiënte viercilinder turbomotor (1.5 TSI evo), en een hybride module (elektromotor plus 6-traps eDSG).

De batterij kan niet alleen worden opgeladen bij AC-wallbox en AC-laadstations met 11 kW, maar ook – net als een volledig elektrische auto – bij DC-snelladers met een vermogen tot 50 kW.

De nieuwe Tayron is vanaf eind februari 2025 te bezichtigen bij alle Volkswagen-dealers in Nederland.

Hierbij film van de nieuwe Volkswagen Tayron

Bronvermelding : Automoto TV German

Header : Volkswagen Newsroom

 

EVTrader® – Gespecialiseerd in het kopen en leasen van nieuwe en gebruikte elektrische auto’s.