Er bestaan in Europa inmiddels nog maar 2 soorten stekkers, namelijk een type 1 of type 2 aansluiting. Type 1 komt alleen nog maar voor bij tweedehands auto’s. Voor nieuwe elektrische auto’s geldt dat ze bijna allemaal met type 2 aansluiting uitgerust zijn. Deze aansluiting is in Europa de standaard geworden.
* Alleen nog bij 2e hands auto’s
7.4 kW (alleen 1-fase)
3.7 kW (1-fase 16A)
*Alle nieuwe auto’s hebben deze aansluiting
1-fase: 7.4 kW
2-fase: 14.8 kW
3-fase: 43 kW
3.7 kW (1-fase 16A)
7.4 kW (2-fase 16A)
11 kW (3-fase 16A)
De meeste elektrische auto’s zijn inmiddels ook geschikt om onderweg snel op te laden. Snelladen (DC laden) wordt aangeraden tijdens het afleggen van lange afstanden zonder lange tussenstop. Ook hiervoor betaal je met de oplaadpas of app. Deze kun je voor alle openbare oplaadpunten in Nederland gebruiken. Bij een snellaadpunt maak je gebruik van de laadkabel die bij de laadvoorziening hoort. Je eigen oplaadkabel heb je dus niet nodig. De batterij van je elektrische auto laadt tot maximaal 80% op tijdens snelladen.
This weekend (20-22 May) in RAI Amsterdam * Leading YouTube channel – Fully Charged – to debut its hit consumer clean energy and electric mobility show * Fully Charged and industry experts to deliver 40+ live sessions on greener…
Lees verder »VW Plant Kaluga Russia (Image Volkswagen Newsroom) Russian sales plunge 79% in April as automakers leave market This is the largest decrease since the start of its reporting in 2006. The cause of the decrease is the international sanctions, the…
Lees verder »The range of Ford commercial vehicles will be completely electrified in 2024. While waiting for this deadline, and just after the Ford E-Transit, it is the Custom which will switch to 100% electric mode. However, we will have to be…
Lees verder »